Ingineria și protecția mediului în agricultură

Se concentrează pe formarea de specialiști în monitorizarea parametrilor de mediu si asigurarea conformitatii cu legislatia specifica in domeniu, conservarea resurselor naturale și managementul calității apei, solului și aerului, gestionarea deșeurilor, atenuarea efectelor schimbărilor climatice globale, evaluarea impactului, producerea și utilizarea energiilor neconvenționale bazate în principal pe biomasă, proiectarea și execuția lucrărilor de inginerie a mediului (stații de tratare a apei, depozite de deșeuri etc.), evaluarea conditiilor de mediu in vederea determinarii limitelor generate de exploatarea terenurilor agricole, reconstrucția ecologică a terenurilor degradate, consultanta, asistenta tehnica si cercetare in inginerie si protectia mediului.

Descoperă planurile de învățământ

DENUMIREOBIECTIV GENERAL
Algebră, geometrie analitică, geometrie diferențială– Asimilarea noțiunilor fundamentale ale Algebrei liniare, geometriei analitice, geometriei diferențiale, precum și a metodelor de calcul, algoritmilor și tehnicilor specifice acesteia în perspectiva aplicărilor în practica disciplinei;
– Formarea unor deprinderi de a folosi raționamente riguroase precum și a deprinderilor de studiu individual;
– Formarea unei concepții sistemice asupra disciplinei și aparatului matematic;
– Cunoașterea metodelor de cercetare în domeniu, precum și aplicarea acestora în disciplinele de profil.
Informatică aplicatăAsimilarea notiunilor fundamentale ale Analizei numerice si a metodelor numerice de rezolvare a problemelor ingineresti.
– Formarea unor deprinderi de a folosi rationamente riguroase precum si a deprinderilor de studiu individual;
– Formarea unor deprinderi de utilizare a unui produs informatic specific
FizicăPrezentarea unor noțiuni din capitolele de fizica atomica, moleculara, termodinamica, radiatii, precum si fenomene de transfer de energie, necesare înțelegerii unor procese studiate in cadrul celorlalte discipline cu caracter tehnic.
Deprinderea de a utiliza notiuni de baza in interpretarea si explicarea unor concepte asociate domeniului. Aplicarea noțiunilor si metodelor studiate in probleme specifice ale disciplinelor de profil.
ChimieCunoasterea structurii, compozitiei chimice si a proceselor chimice (eventual biochimice acolo unde este cazul) a materialelor de constructii si a geosferelor caracteristice Terrei la un nivel elementar.
Posibilitati de recoltare a probelor din punct de vedere chimic
Biochimia mediuluiDe a cunoaste in ansamblul lor procesele biochimice, pentru a putea fi dirijate in sensul problematicii complexe a protectiei mediului
Obiectivele disciplinei urmaresc sublinierea unor idei centrale privind biomoleculele si organizarea la nivel celular a lumii vii, procese metabolice importante (precum fotosinteza, producerea de energie prin respiratie celulara si fermentatii ) mecanisme biochimice care stau la baza adaptarii plantelor la ger, la exces de umiditate, la seceta, la salinitate; mecanisme biochimice de toleranta si rezistenta la poluare, mecanisme de detoxificarea a plantelor
Analiză matematică– Utilizarea principalelor notiuni ale Analizei Matematice
Cunoasterea fundamentelor analizei matematice in perspectiva aplicarii in practica disciplinei; Formarea unor deprinderi de a folosi rationamente riguroase precum si a deprinderilor de studiu individual; Formarea unei conceptii sistemice asupra disciplinei si aparatului matematic; Cunoasterea metodelor de cercetare in domeniu, precum si aplicarea acestora in disciplinele de profil.
Grafică asistată de calculatorProiectarea si realizarea unor desene in mediul de programare asistata de AutoCAD, conform temelor proiectului (proiectelor), utilizand comenzile programului.
Insusirea comenzilor specifice programului AutoCAD
Educație fizică *Insusirea unor notiuni de baza, necesare invatarii si perfectionarii elementelor fundamentale din tehnica, tactica si regulamentul jocului de baschet
Metode numericeAsimilarea notiunilor fundamentale si a metodelor numerice de rezolvare a problemelor stiintifice si ingineresti, alegerea celei mai potrivite metode numerice pentru o problema data.
– Formarea unor deprinderi de a folosi rationamente riguroase precum si a deprinderilor de studiu individual; Formarea unor deprinderi de utilizare a unui produs informatic specific;
– Cunoasterea metodelor de cercetare in domeniu, precum si aplicarea acestora in disciplinele de profil.
EcologiePrezentarea sintetica si aprofundata a conceptelor si legilor fundamentale ale ecologiei, precum si prezentarea unor metode de aplicare a acestora in abordarea integrata a problemelor de mediu.
– Cunoasterea cerintelor standardelor in vigoare privind calitatea apei, aerului, solului; Cunoasterea aparaturii de laborator;
– Abilitatea de a lucra cu aparatura de laborator; Dobandirea metodelor de lucru (analize si incercari) specifice detaliate in continutul lucrarilor practice;
– Interpretarea rezultatelor analizelor si incercarilor efectuate pentru monitorizarea calitatii apei, aerului, solului.
Știința și ingineria materialelorFormarea de competente in domeniul științei și ingineriei materialelor.
– Cunoasterea compozitiei, structurii si a proprietatilor fizico – mecanice ale materialelor de constructii; Cunoasterea cerintelor privind calitatea si criteriile de performanta, cu orientari noi in domeniul materialelor de constructii, atat in ceea ce priveste perfectionarea conceptiei cat si a deversificarii gamei de materiale;
– Dezvoltarea capacitatii de analiza si sinteza a cunostintelor astfel incat studentii sa poata aprecia durabilitatea materialelor si sa stie sa aleaga solutiile optime de material in functie de lucrare si comportarea materialelor; Cunoasterea aparaturii de laborator; Interpretarea rezultatelor analizelor si incercarilor efectuate pe diferite tipuri de materiale de constructii.
MacanicăDobandirea cunostintelor necesare pentru parcurgerea disciplinelor Regularizari de rauri si indiguiri, Amenajari si constructii hidrotehnice, Combaterea eroziunii solului.
– Calculul torsorului de forte in orice punct al unui corp solid plan. Calculul coordonatelor centrului de greutate pentru structuri ingineresti simple, plane.
– Determinarea pozitiei de echilibru si a reactiunilor pentru un sistem de corpuri static determinat. Calculul reactiunilor unei structuri ingineresti modelate cu bare, precum si calcularea eforturilor din bare.
Microbiologia mediuluiPrezentarea sintetică si aprofundată a conceptelor si legilor fundamentale ale microbiologiei, precum si prezentarea unor metode de aplicare a acestora în abordarea integrată a problemelor de mediu.
– Cunoasterea cerintelor standardelor in vigoare privind calitatea apei, aerului, solului;
– Cunoasterea aparaturii de laborator; Abilitatea de a lucra cu aparatura de laborator;
– Dobândirea metodelor de lucru (analize si încercări) specifice detaliate in continutul lucrarilor practice;
– Interpretarea rezultatelor analizelor si încercărilor efectuate pentru monitorizarea calitatii din punct de vedere microbiologic al apei, aerului, solului.

Practică – Grafică asistată de calculator – 1 săpt.

 

Practică – Ecologie – 1 săpt.

 

Practică – Biochimia mediului – 1 săpt.

– Proiectarea și realizarea unor desene in mediul de programare asistata de AutoCAD, conform temelor proiectului (proiectelor), utilizând comenzile programului.
– Prezentarea unor metode de aplicare a conceptelor și legilor fundamentale ale ecologiei in abordarea integrata a problemelor de mediu. Practica are drept scop formarea deprinderilor da a lucra cu aparatura de laborator, de a cunoaște metodele de analiza și de a interpreta rezultatele in conformitate cu standardele în vigoare.
– Obiectivele disciplinei urmăresc sublinierea unor idei centrale privind moleculele și organizarea la nivel celular a lumii vii, diferite procese metabolice importante (precum fotosinteza, producerea de energie prin respirație celulara și fermentații etc), precum și abordarea unor mecanisme biochimice care stau la baza adaptării plantelor la ger, la exces de umiditate, la secetă, la salinitate. Cunoașterea structurii, compoziției și a proceselor biochimice a plantelor agricole în vederea înțelegerii proceselor fiziologice și tehnologice aferente, care nu pot fi înțelese și cu atât mai puțin nu pot fi dirijate fără o cunoaștere a mecanismelor biochimice care stau la baza adaptării organismelor la mediul înconjurător și a interrelaţiilor existente între diferitele specii de organisme, în sensul rezolvării problematicii complexe a protecției mediului.
– Cunoașterea cerințelor standardelor in vigoare privind calitatea apei, aerului, solului; Cunoașterea aparaturii de laborator; Abilitatea de a lucra cu aparatura de laborator; Dobândirea metodelor de lucru (analize și încercări) specifice detaliate in conținutul lucrărilor practice; Interpretarea rezultatelor analizelor și încercărilor efectuate pentru monitorizarea calității apei, aerului, solului.
  
  
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
EnglezăDezvoltarea limbajului tehnic de specialitate, precum si insusirea unor notiuni detaliate privind gramatica si lexicul limbii engleze, avandu-se in vedere dezvoltarea aptitudinilor de comunicare orala si scrisa.
– Intelegerea diferentelor dintre engleza generala de comunicare si engleza tehnica;
– Insusirea si aplicarea regulilor utilizate in engleza tehnica;
– Asimilarea si utilizarea competenta a vocabularului de specialitate din domeniul stiintific;
– Familiarizarea cu terminologia tehnica referitoare la materiale de constructii, precum si la aparatura, echipamentele si instrumentele specifice activitatilor ingineresti;
– Insusirea si utilizarea unor tehnici de comunicare eficienta in domeniul ingineresc.
FrancezăAsigurarea transferului de cunostinte si abilitati necesare pentru intretinerea unei conversatii in limba franceza, astfel incit absolventii sa poata completa pregatirea lor profesionala cu cunostinte de limba franceza, iar in cazul propriilor afaceri sa stie cum sa incheie parteneriate cu firme franceze.
In ceea ce priveste gramatica se face o recapitulare a notiunilor de morfologie si sintaxa prin lectii de sinteza, fiind de asemenea predate structuri specifice limbajului tehnic de specialitate.
GermanăInsusirea modelelor si abilitatilor de comunicare scrisa si orala.
– Formarea si dezvoltarea capacitatilor de a intelege si a produce diverse tipuri de structuri si texte, integrand abilitatile de ascultare, citire, vorbire si scriere in limba germana, cu asimilarea vocabularului uzual de baza si integrarea lui in diverse situatii conversationale;
– Insusirea aplicativa a notiunilor gramaticale de baza; Formarea si dezvoltarea aptitudinilor de comunicare scrisa si orala in limba germana; Dobandirea terminologiei de specialitate si a gradelor de formalitate folosite in comunicarea scrisa si orala; Adoptarea unui discurs scris sau oral adecvat fiecarei situatii de comunicare nationala si internationala.
Insusirea modelelor si abilitatilor de comunicare scrisa si orala.
– Formarea si dezvoltarea capacitatilor de a intelege si a produce diverse tipuri de structuri si texte, integrand abilitatile de ascultare, citire, vorbire si scriere in limba germana, cu asimilarea vocabularului uzual de baza si integrarea lui in diverse situatii conversationale;
– Insusirea aplicativa a notiunilor gramaticale de baza; Formarea si dezvoltarea aptitudinilor de comunicare scrisa si orala in limba germana; Dobandirea terminologiei de specialitate si a gradelor de formalitate folosite in comunicarea scrisa si orala; Adoptarea unui discurs scris sau oral adecvat fiecarei situatii de comunicare nationala si internationala.
Italiană 
Spaniolă 
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
FilosofieIntroducere în problematica temelor filosofice fundamentale (cunoaşterea, existenţa, libertatea, morala, problema valorii) asociată cu sesizarea utilitații și aplicabilității cunoștințelor filosofice în domeniul de specializare a facultății, precum și cu stimularea dimensiunii interogativ-reflexive a cursanților
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
Ecuații diferențiale– Utilizarea principalelor notiuni de ecuatii diferentiale si cu derivate partiale
– Cunoasterea fundamentelor ecuatiilor diferentiale si cu derivate partiale in perspectiva aplicarii in practica disciplinei; Formarea unor deprinderi de a folosi rationamente riguroase precum si a deprinderilor de studiu individual;
– Formarea unei conceptii sistemice asupra disciplinei si aparatului matematic; Cunoasterea metodelor de cercetare in domeniu, precum si aplicarea acestora in disciplinele de profil.
Microbiologia mediuluiPrezentarea sintetică si aprofundată a conceptelor si legilor fundamentale ale microbiologiei, precum si prezentarea unor metode de aplicare a acestora în abordarea integrată a problemelor de mediu.
– Cunoasterea cerintelor standardelor in vigoare privind calitatea apei, aerului, solului; Cunoasterea aparaturii de laborator;
– Abilitatea de a lucra cu aparatura de laborator; Dobândirea metodelor de lucru (analize si încercări) specifice detaliate in continutul lucrarilor practice;
– Interpretarea rezultatelor analizelor si încercărilor efectuate pentru monitorizarea calitatii din punct de vedere microbiologic al apei, aerului, solului.
Meteorologie și climatologie– Prezentarea notiunilor necesare intelegerii structurii si compozitiei atmosferei, a parametrilor fizici ce caracterizeaza aerul atmosferic, a proceselor si fenomenelor fizice din atmosfera si a mecanismelor de interactiune sol-vegetatie-atmosfera in scopul utilizarii acestora in activitatile de imbunatatiri funciare si protectia mediului.
– Cunoaștere noțiunilor de climatologie. Familiarizarea cu instrumentele si aparatele utilizate la statiile meteorologice, cu prelucrarea meteorologica și climatica primara si complexa a acestor date.
– Formarea deprinderea de a folosi raționamente riguroase și de a utiliza cunostiintele de baza in interpretarea si explicarea unor concepte asociate domeniului.
– Formarea deprinderilor de studiu individual.
– Aplicarea notiunilor si metodelor studiate in probleme specifice ale disciplinelor de profil
– Cunoașterea metodelor de cercetare in domeniu, precum și aplicarea acestora.
Biologia apei și a soluluiDe a cunoaste in ansamblul lor procesele biologice, pentru a putea fi dirijate in sensul rezolvarii problematicii complexe a protectiei mediului.
– Cunoasterea principalelor grupe de organisme (bacterii, fungi, protozoare, alge unicelulare si pluricelulare, plante superioare, animale nevertebrate si vertebrate mici) care traiesc in soluri si in ape;
– Cunoasterea functiilor acestor organisme si a modului in care ele gestioneaza sursele de hrana, sursele de energie; cum contribuie la transferul acestora de la un nivel trofic la altul, cum realizeaza circuitul elementelor in natura, cum stimuleaza cresterea plantelor, cum conduc la suprimarea anumitor boli, cum contribuie la depoluarea solului, a apei si a aerului.
Mecanica fluidelor– Cunoasterea si intelegerea proprietatilor fluidelor, a legilor care guverneaza echilibrul si miscarea acestora, precum si aplicarea cunostintelor dobandite la rezolvarea problemelor ingineresti specifice specializarii.
– Dobandirea de cunostinte fundamentale pentru intelegerea si insusirea cunostintelor de la alte discipline conexe, din anii superiori.
Dobandirea de abilitati de a opera intr-o maniera interdisciplinara cu metodologii si concepte care provin din domeniul stiintelor exacte; Utilizarea cunostintelor de baza pentru explicarea si interpretarea unor concepte, situatii sau procese
Pedologie generală și ameliorativăCunoasterea proceselor de formare a solurilor , a insusirile morfologice, fizico-chimice si hidrofizice pe care le prezinta, pentru a putea stabili masurile ameliorative de imbunatatire a fertilitatii naturale a acestora si cunoasterea anumitor restrictii in legatura cu folosirea lor: compactare, aciditate, salinizare, alcalizare, gleizare etc.; stabilirea celor mai adecvate moduri de folosinta; cartarea si bonitarea terenurilor agricole; monitoringul calitatii solurilor; lucrarile ameliorative, prognoza evolutiei solurilor in sistem amenajat.
EcologiePrezentarea sintetica si aprofundata a conceptelor si legilor fundamentale ale ecologiei, precum si prezentarea unor metode de aplicare a acestora in abordarea integrata a problemelor de mediu.
– Cunoasterea cerintelor standardelor in vigoare privind calitatea apei, aerului, solului; Cunoasterea aparaturii de laborator;
– Abilitatea de a lucra cu aparatura de laborator; Dobandirea metodelor de lucru (analize si incercari) specifice detaliate in continutul lucrarilor practice;
– Interpretarea rezultatelor analizelor si incercarilor efectuate pentru monitorizarea calitatii apei, aerului, solului.
Surse, procese și produse poluanteDisciplina urmareste formarea studentilor in ceea ce priveste insusirea notiunilor de baza privind fenomenul de poluare si efectul poluantilor asupra factorilor de mediu.
– Cunoasterea proceselor de transfer al poluantilor in cele trei medii: atmosfera, hidrosfera si sol; Identificarea principalelor surse de poluare ale mediului;
– Analiza efectelor fizice, chimice si biologice ale transportului poluantilor in mediul dat;
– Interpretarea rezultatelor comparativ cu datele din legislatia de specialitate; Identificarea masurilor standard sau specifice de stopare si remediere a transportului poluantilor in mediu.
Geologie– Insusirea cunostintelor privitoare la procesele de formare a mineralelor si rocilor, clasificarea mineralelor si rocilor. Influenta proprietatilor mineralelor asupra pamanturilor.
– Insusirea cunostintelor privitoare la alcatuirea si caracterizarea pamanturilor; proprietatile fizico-mecanice si comportarea in raport cu apa.
Identificarea principalelor tipuri de roci. Intocmirea documentatiilor geologice cuprinse intr-un studiu geotehnic. Determinari de laborator geotehnic (caracteristici fizice).
HidraulicăCunoasterea si intelegerea legilor ce guverneaza miscarea fluidelor sub presiune, cu suprafata libera si cea in medii poroase, precum si aplicarea cunostintelor dobandite la rezolvarea problemelor ingineresti specifice specializarii
– Dobandirea de cunostinte fundamentale pentru intelegerea si insusirea cunostintelor de la alte discipline conexe, din anii superiori
– Dobandirea de abilitati de a opera intr-o maniera interdisciplinara cu metodologii si concepte care provin din domeniul stiintelor exacte sau al altor domenii ingineresti conexe
– Utilizarea cunostintelor de baza pentru explicarea si interpretarea unor concepte, situatii sau procese
Hidrologie și hidrogeologieDisciplina de Hidrologie si Hidrogeologie expune principalele probleme ingineresti cu referiri speciale la ingineria si protectia mediului in agricultura
TopografieCursul de Topografie oferă studenților de la Specializarea Ingineria si Protectia Mediului in Agricultura noțiunile necesare de utilizare a tehnicilor si metodelor de masurare și prelucrare a datelor masurate pe teren, date necesare la realizarea planurilor. La finalul cursului ei vor fii capabili sa aplice in teren si sa prelucreze la birou informațiile preluate în teren.
Lucrarile practice intregesc si aprofundeaza cunostintele teoretice cu metode practice de masurare, calcul si redactare a planurilor de situatie.
Metode fizico-chimice de analiză– Insusirea de catre studenti a metodelor de baza necesare in urmarirea principalelor procese tehnologice, intelegerea principiilor ce stau la baza tehnicilor fizico-chimice de analiza a factorilor de mediu;
– Evaluarea datelor experimentale obtinute din exploatarea sistemelor de monitorizare si intelegerea modului de prelucrare a datelor obtinute;
– Identificarea si utilizarea metodelor si tehnicilor de analiza necesare pentru monitorizarea factorilor de mediu.
– Cunoasterea modului de abordare a unei analize fizico-chimice (pregatirea probei, selectarea metodei de analiza fizico-chimica);
– Interpretarea rezultatelor obtinute si corelarea cu datele de literatura.
Management ecologicPregatirea absolventilor in vederea insusirii unor principii generale privind ecosistemele precum si de dezvoltare a capacitatii de stabilire a unor masuri concrete de protectie a ecosistemelor terestre si acvatice si de conservare a biodiversitatii din tara noastra si/sau de reconstructie ecologica a ecosistemelor terestre si acvatice afectate de diverse surse de poluare sau degradare.
– Insusirea unor notiuni fundamentale despre ecosisteme, structura, clasificarea si functiile acestora; Identificarea principalelor cauze de deteriorare a ecosistemelor naturale si artificiale;
– Stabilirea celor mai adecvate masuri pentru reconstructia ecologica a ecosistemelor terestre si acvatice, naturale si artificiale; Familiarizarea cu elaborarea/actualizarea unui plan de management al unei arii protejate.

Practică – Hidraulică – 1 săpt.

 

Practică – Analiză de laborator – 2 săpt.

– Practica are drept scop dobandirea de abilitati pentru a opera cu aparatura si instalatiile din Laboratorul de Hidraulica si de a interpreta rezultatele obtinute.
– Practica are drept scop formarea deprinderilor da a lucra cu aparatura de laborator, de a cunoaste metodele de analiza si de interpretare a rezultatelor in conformitate cu standardele in vigoare.
– Utilizarea cunostintelor teoretice in intelegerea si interpretarea observatiilor din timpul lucrarilor de laborator; Familiarizarea cu principalele aspecte privind modelarea fizica, in laborator, a unor procese si fenomene reale; Familiarizarea cu o serie de detalii tehnice ale unor proiecte si amenajari existente, a caror functionare presupune aplicarea unor legi si principii din hidraulica.
– Dezvoltarea capacitaţii de rezolvare a problemelor în maniera sistematica; Capacitate de înţelegere a fenomenelor şi proceselor chimice şi de aplicare a acestora în cazuri concrete; Abilitatea de comunicare într-un domeniu ştiinţific.
  
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL

Economie generală

Însușirea conceptelor de bază ale economiei.
Cunoașterea și interpretarea principiilor economiei de piață.
Cunoașterea și înțelegerea modului în care procesele și activitățile economice au influentat în timp mecanismul economic concurential specific economiei de piață.
Aplicarea principiilor teoretice în activitățile economice din cadrul economiei de piață.
 Interpretarea comportamentului specific consumatorului și producătorului în economia de piată.
Analiza fenomenelor economice prin intermediul calculului economic.
Tehnici de comunicareIntelegerea si insusirea de catre studenti a fundamentelor teoretice si practice din domeniul comunicarii.
– Aprofundarea cunostintelor teoretice si a deprinderilor practice care fundamenteaza capacitatea studentilor de a opera in domeniul comunicarii; Familiarizarea cu principalele modele de comunicare manageriala;
– Cunoasterea principalelor stiluri de comunicare si utilizate in practica de afaceri. Cunoasterea modului de redactare a unui Curricullum Vitae; Cunoasterea modului de prezentare in cadrul interviului de angajare; Tehnici si metode de prezentare
  
  
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
Regularizări de râuri și îndiguiriMasuri ingineresti pentru realizarea unor albii stabile, analiza efectelor lucrarilor de regularizare si indiguire a cursurilor de apa in vederea protectiei populatiei si a bunurilor materiale impotriva inundatiilor.
1. Insusirea cunostintelor privitoare la definitii, clasificari, alcatuiri constructive generale, detalii de executie ale fiecarui tip de amenajare de regularizare
2. Dobindirea abilitatii de calcul specifica proiectarii/verificarii elementelor componente si ansamblului unei amenajari de regularizare
Regularizări de râuri și îndiguiri – proiect 
Gestiunea resurselor de apăCunoasterea elementelor de baza pentru proiectarea si exploatarea lucrarilor privind gestiunea resurselor de apa in conditiile managementului durabil al resurselor de apa in bazinul hidrografic
1. Asigurarea necesarului de apa pentru folosinte; 2. Protectia impotriva inundatiilor; 3. Protectia calitatii si regenerarea apelor de suprafata
Mașini și echipamente hidrauliceCunoasterea, alegerea si exploatarea principalelor tipuri de utilaje hidraulice, pneumatice si electromecanice din instalatiile care asigura imbunatatirea factorilor de mediu in spatiul rural
Cunoasterea, intelegerea conceptelor, teoriilor si metodelor de baza ale utilajelor si echipamentelor utilizate in protectia mediului. Rezolvarea unor probleme specifice domeniului de protectia mediului
Ameliorarea terenurilor degradateObiectivul de baza al disciplinei este insusirea deprinderilor si abilitatilor pentru evaluarea starii mediului sub raportul formelor si intensitatii proceselor de degradare cu scopul de a fundamenta necesitatea si oportunitatea interventiilor privind valorificarea si conservarea biodiversitatii zonelor respective.
Obiectivele subsidiare sunt: formarea capacitatilor cognitive specifice proiectarii amenajarilor pentru amenajarea zonelor degradate din ecosisteme naturale si ecosisteme antropizate, organizarea teritoriului in perimetrele degradate, amenajate prin lucrari specifice; evaluarea capacitatii mediului de asimilare a interventiilor antropice.
Energii regenerabileFamiliarizarea cu unele probleme de energetica generala si in spatiul rural, cunoasterea celor mai importante categorii de energie neconventionale – curate, posibilitatile de captare si utilizare in sprijinul balantei energetice nationale si in scopul depoluarii mediului
Cunoasterea celor mai importante categorii de energii neconventionale, utilizarea acestora in conditiile protejarii mediului. Utilizarea cunostintelor de baza pentru explicarea si interpretarea unor situatii, procese si proiecte asociate domeniului de energii neconventionale curate.
Îmbunătățiri funciareFurnizarea intr-o maniera sintetica a informatiilor specifice privind ansamblul lucrarilor de I.F.(irigatii, desecari drenaje si combaterea eroziunii solului). In acest fel, cunoscand principiile generale si obiectivele specifice lucrarilor de Imbunatatiri Funciare, beneficiarii cursului vor putea asimila un sistem coerent si complex de fundamentare a deciziei in spiritul conceptului de dezvoltare durabila. Informatiile tehnice din cadrul fiecarui capitol vor fi insotite de aspecte de ordin economic si organizatoric. Informatiile vor fi corelate atat cu contextul actual, cat si cu perspectivele de dezvoltare abordate prin prisma PNDR.
Dezvoltarea capacitatii de elaborare a studiilor privitoare la cadrul natural, prin utilizarea bazelor de date si prelucrarea adecvata a informatiilor si a rezultatelor analitice pentru fundamentarea propunerilor de amenajare a teritoriului
Îmbunătățiri funciare – proiect 
Sisteme informaționale geograficeIntroducere in tehnologiile Sistemelor informationale geografice, la finalul cursului fiind pregatiti pentru postul de operator sisteme informationale geografice
– Utilizarea soft-ului ArcGIS 10.3 oferind totodata posibilitatea utilizarii aprofundate la nivel de incepator a aplicatilor ArcCatalog si ArcMap.
– Utilizarea soft-ului ArcGis Pro utilizarii la nivel de incepator a aplicatilor ArcCatalog si ArcMap.
– Folosirea aplicatiei 3D Analyst pentru realizarea modelului numeric al terenului din curbe de nivel. Lucrul cu tabele si editare avansata pentru ArcGIS 10.3.
– Utilizarea aplicației ArcGis Online, la contul FIFIM studenții vor primi user și parola.
Amenajări și construcții hidrotehniceCunoasterea si intelegerea fenomenelor asociate amenajarilor hidrotehnice
1. Insusirea cunostintelor privitoare la definitii, clasificari, alcatuiri constructive generale, detalii de executie ale fiecarui tip de amenajare si constructie hidrotehnica
2. Dobindirea abilitatii de calcul specifica proiectarii/verificarii elementelor componente si ansamblului unei amenajari hidrotehnice
Alimentări cu apă și canalizări Proiectarea si exploatarea in conditiile protejarii mediului, a lucrarilor de alimentare cu apa.
Protejarea sanatatii oamenilor prin asigurarea calitatii apei de alimentare cu lucrari specifice acestor domenii
Alimentări cu apă și canalizări – proiect 
Difuzia și dispersia poluanțilorCunoasterea fenomenului de dispersie a poluantilor prin medii fizice (a transportului prin convectie si difuzie turbulenta), tinand seama de procesele mecanice, energetice, chimice, biologice care–l insotesc. Calculul concentratiei poluantilor la imisie, in aer, apa, sol.
– Intelegerea fenomenologiei poluarii factorilor de mediu – apa, aer, sol; Aplicarea metodei diferentelor finite pentru elaborarea modelului de calcul;
– Aplicarea ecuatiilor obtinute pentru calculul concentratiei de poluant; Prognoza evolutiei poluantilor; Interpretarea rezultatelor
Investigarea factorilor de mediu– Cursul si orele de lucrari practice urmaresc familiarizarea studentilor cu principalele notiuni legate de investigarea factorilor de mediu.
– Expunerea notiunilor cat si interactiunea cu studentii va avea drept scop prezentarea și intelegerea metodelor de investigare a poluarii mediului in conformitate cu cerintele europene si nationale de protectie a mediului.
– Cursul pune la dispozitia studentilor informatii referitoare la impactul activitații umane asupra mediului, principii și metode de investigare a factorilor de mediu, prezinta principalele aparate și echipamente folosite in investigarea factorilor de mediu.
Dupa parcurgerea cursului, studentii trebuie:
– sa utilizeze corect terminologia stiintifica aferenta cursului; sa coreleze notiunile audiate in cadrul cursului cu cele dobandite prin parcurgerea celorlalte discipline de specialitate;
– sa identifice modalitațile potrivite de investigare a factorilor de mediu; sa fie capabili sa verifice și sa interpreteze rezultatele monitorizarii factorilor de mediu;
– sa emita recomandari privind modalitațile de diminuare și control a poluarii mediului.
Practică de specialitate – 3 săpt.– Intelegerea principiilor de alcatuire si functionare a contructiilor cu rol de protectia mediului; Cunoasterea, alegerea si exploatarea principalelor tipuri de utilaje hidraulice, pneumatice si electromecanice din instalatiile care asigura imbunatatirea factorilor de mediu in spatiul rural; Cunoasterea si intelegerea fenomenelor asociate amenajarilor hidrotehnice
– Rezolvarea unor probleme specifice domeniului de protectia mediului
– Dobindirea abilitatii de calcul specifica proiectarii/verificarii elementelor componente si ansamblului unei amenajari hidrotehnice
DENUMIREOBIECTIV GENERAL

Managementul proiectelor de mediu (Modulul I)

Cursul isi propune insusirea notiunilor de baza ale managementului de proiect, identificarea surselor de finantare specifice protectiei mediului si dezvoltarea abilitatii de a identifica corect o problema, de a dezvolta o idee de proiect si de a o incadra in obiectivele unui program de finantare.
Dezvoltarea abilitatilor de planificare, organizare, coordonare a elementelor componente ale unui proiect, precum si optimizarea resurselor financiare, umane, materiale in vederea rezolvarii unor probleme complexe, in intervalul de timp asumat.
Managementul deșeurilor organice (Modulul I)Dezvoltarea de competenţe profesionale care să permită absolvenților identificarea și dezvoltarea de soluții sustenabile pentru tratarea deşeurilor organice biodegradabile, să identifice soluţii pentru integrarea lor în economia circulară, să evalueze calitatea produselor obţinute și să minimizeze eventualele riscuri asupra mediului, sănătății oamenilor și animalelor și asupra climei

Chimia mediului (Modulul II)

Cunoasterea structurii, compozitiei chimice si a proceselor chimice (eventual biochimice acolo unde este cazul) a geosferelor caracteristice Terrei la un nivel elementar.
Posibilitati de recoltare a probelor din punct de vedere chimic – statistic.
Ecotoxicologie (Modulul II)Acumularea de cunostinte privind principalele tipuri de noxe, substante potential toxice sau nocive rezultate in antroposfera, efectul acestora imediat, pe termen mediu si pe termen lung asupra organismelor implicate in lanturile trofice, metode de reducere a noxelor in diverse tipuri de activitati industriale, metode de neutralizare a toxinelor.
Cunoasterea transmiterii substantelor toxice in diferite piramide trofice
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
Antreprenoriat– cunoasterea activitatii specifice de antreprenoriat; notiuni de competente specifice ale resursei umane angajate in mediul antreprenorial
– elaborarea si cunoasterea metodelor strategice aplicate de organizatiile din domeniul ingineriei si managementului in constructii; familiarizarea cu managementul operatiunilor in constructii
– cunoasterea notiunilor de management de proiect; familiarizarea cu diferite fluxuri de lucru ale proiectelor din domeniul ingineriei si managementului in constructii
Abilitatea studentului de a interpreta specificitatile si evolutiile pietei si de a fi capabil de a-si insusi notiuni de baza de antreprenoriat
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
Reconstrucție ecologicăCunoasterea si aprofundarea notiunilor privind reconstructia ecologica a ecosistemelor degradate – aprecierea necesitatii si oportunitatii interventiei precum și a metodelor si tehnicilor adecvate.
– Cunoasterea categoriilor de ecosisteme degradate si a modalitatilor de identificare a acestora
– Cunoașterea principalelor solutii de interventie – tehnici și metode IN SITU și EX SITU
– Cunoasterea cadrului legal si institutional, precum si a modalitatilor de identificare a resurselor financiare necesare proiectelor de reconstructie ecologica
Epurarea apelor uzateInsusirea de catre studenti a unor cunostinte privind procedee de epurare a apelor uzate, provenite din asezarile umane si unele obiective agroindustriale
Proiectarea si exploatarea in conditiile protejarii mediului, a lucrarilor de de canalizare, constructiile de epurarea apei.
Epurarea apelor uzate – proiect 
Tehnologia lucrărilor de ingineria mediuluiPrezentarea in detaliu a produselor (clasice si moderne), a utilajelor si tehnicilor pentru lucrarile de ingineria mediului
1. Insusirea cunostintelor privitoare la detalii de executie ale lucrarilor de ingineria mediului.
2. Dobindirea abilitatii specifice proiectarii/executiei elementelor componente si ansamblului unei lucrari de ingineria mediului
Investigarea factorilor de mediuCursul si orele de lucrari practice urmaresc familiarizarea studentilor cu principalele notiuni legate de investigarea factorilor de mediu. Expunerea notiunilor cat si interactiunea cu studentii va avea drept scop prezentarea si intelegerea metodelor de investigare a poluarii mediului in conformitate cu cerintele europene si nationale de protectie a mediului.
Cursul pune la dispozitia studentilor informatii referitoare la metodele de investigare a factorilor de mediu (aer, apa, sol), prezinta principalele reglementari legislative referitoare la calitatea mediului si descrie metode de prevenire si diminuare a gradului de poluare a aerului, apei, solului.
Dupa parcurgerea cursului, studentii trebuie:
– sa utilizeze corect terminologia stiintifica aferenta cursului;
– sa coreleze notiunile audiate in cadrul cursului cu cele dobandite prin parcurgerea celorlalte discipline de specialitate;
– sa fie capabili sa verifice si sa interpreteze rezultatele monitorizarii factorilor de mediu;
– sa emita recomandari privind modalitatile de diminuare si control a poluarii mediului
Managementul integrat al deșeurilor– Cunoasterea cerintelor privind calitatea si criteriile de performanta, cu orientari noi in domeniul managementului deseurilor; Urmareste sa dea studentilor intr-un mod unitar, stiintific, cunostinte de baza privind conceptia, sistemele si metodele de management al deseurilor;
– Cunoasterea celor mai noi si eficiente metode de procesare avansata a reziduurilor industriale si menajere; Dezvoltarea capacitatii de analiza si sinteza a cunostintelor astfel incat studentii sa poata aleage solutiile optime de procesare in functie de tipul si caracteristicile deseurilor in conditiile protejarii mediului ambient.
Managementul integrat al deșeurilor- proiect 
Combaterea eroziunii solului– Pregatirea absolventilor in vederea insusirii analizei detaliate cauze-efecte asupra mediului si a mecanismului producerii eroziunii solului si a proceselor asociate, cartarea degradarilor de teren prin eroziune si procese asociate, precum si a stabilirii si dimensionarii/proiectarii celor mai adecvate masuri si lucrari pentru prevenirea si combaterea eroziunii solului si a proceselor asociate de pe terenurile agricole in panta din bazinele hidrografice torentiale
– Insusirea unor notiuni fundamentale despre degradarea terenurilor in panta prin eroziune si procese asociate – arealul de extindere, cauzele producerii, efectele majore asupra mediului; Insusirea unor notiuni de baza privind mecanismul producerii eroziunii solului (eroziunea de suprafata si eroziunea in adancime);
– Insusirea unor notiuni de baza privind factorii de risc ai eroziunii – naturali si antropici: relief, clima, sol, vegetatie, omul; Insusirea unor notiuni de baza privind efectuarea cartarii si cercetarii degradarii terenurilor agricole in panta prin eroziunea solului si procese asociate;
– Clarificarea si insusirea studiilor necesare si a metodologiei de intocmire a proiectelor tehnico-economice de Combaterea eroziunii solului la diferite faze de proiectare, in concordanta cu cerintele actuale in domeniu (HG nr. 28/2008); Insusirea unor modele de evaluare a eroziunii solului in lume si in Romania;
– Stabilirea schemei generale de amenajare complexa antierozionala a unui bazin hidrografic torential mic, cu folosinte predominant agricole; Dimensionarea masurilor si lucrarilor de amenajare antierozionala a versantilor; Dimensionarea masurilor si lucrarilor de amenajare antierozionala a unei formatiuni de eroziune in adancime; Realizarea devizului general si pe obiecte pentru amenajarea complexa antierozionala proiectata.
Studii de impact, bilanț și audit de mediuCunoasterea si aplicarea procedurilor de emitere a actelor de reglementare din domeniul protectiei mediului, precum si elaborarea documentatiilor tehnice necesare
– Utilizarea cunostintelor de baza pentru explicarea si interpretarea unor concepte, situatii, procese, in scopul redactarii unor documentatii tehnice specifice domeniului protectiei mediului
– Dobandirea de abilitati in a elabora studii cu un continut impus; Intelegerea si utilizarea unor termeni si metodologii specifice protectiei mediului
Optimizarea proiectelor prin utilizarea GISIntroducere in tehnologiile Sistemelor Informationale Geografice, la finalul cursului fiind pregatiti pentru postul de operator sisteme informationale geografice
– Utilizarea soft-ului ArcGIS 10.x oferind totodata posibilitatea utilizarii aprofundate la nivel de incepator a aplicatilor ArcCatalog si ArcMap.
– Utilizarea instrumentelor Spatial Analyst și 3D Analyst pentru realizarea modelului numeric al terenului din informatiile de nivelment (curbe de nivel, puncte cotate). Lucrul cu tabele si editare avansata pentru ArcGIS 10.x.
– Utilizarea diverselor functii de analiza spatiala si tridimensionala in vederea prelucrarii datelor necesare in cadrul proiectelor specifice specializarii.
– Realizarea de harti digitale destinate proiectelor de specialitate.
Practică – Elaborare proiect diplomă – 2 săpt.Realizarea proiectului de diploma in vederea finalizarii studiilor de licenta.
– Familiarizarea studentilor cu cerintele de fond in vederea realizarii proiectului de diploma. Formarea si dezvoltarea aptitudinilor studentilor de a elabora proiecte de diploma cu caracter preponderent aplicativ.
– Oferirea de consultatii studentilor pe parcursul realizarii proiectului de diploma. Aplicarea corecta a metodelor, tehnicilor si modelelor de analiza necesare in vederea solutionarii temei alese.
– Fundamentarea de concluzii si propuneri specifice fiecarei teme. Identificarea de solutii inovative de rezolvare a temei propuse.
Elaborare proiect diplomă – 2 săpt.Realizarea proiectului de diploma in vederea finalizarii studiilor de licenta.
– Familiarizarea studentilor cu cerintele de fond in vederea realizarii proiectului de diploma. Formarea si dezvoltarea aptitudinilor studentilor de a elabora proiecte de diploma cu caracter preponderent aplicativ.
– Oferirea de consultatii studentilor pe parcursul realizarii proiectului de diploma. Aplicarea corecta a metodelor, tehnicilor si modelelor de analiza necesare in vederea solutionarii temei alese.
– Fundamentarea de concluzii si propuneri specifice fiecarei teme. Identificarea de solutii inovative de rezolvare a temei propuse.
  
  
DENUMIREOBIECTIV GENERAL

Protecția mediului prin agricultură durabilă (Modulul I)

Dezvoltarea de competenţe profesionale (cunoştinţe şi abilităţi) specifice, care să le permită absolvenţilor să identifice, să explice, să evalueze şi să interpreteze impactul diferitelor procese, utilaje şi produse folosite în agricultură asupra mediului, a climei şi a calităţii vieţii; dezvoltarea cunoaşterii în scopul elaborării de soluţii de remediere sustenabile; dezvoltarea de abilităţi şi atitudini în scopul asumării de responsabilităţi în condiţii de autonomie pentru a acţiona şi a lua decizii alături de fermieri vizând dezvoltarea producției agricole în armonie cu mediul şi clima şi dezvoltarea sustenabilă a mediului rural.
Protecția mediului prin hidroameliorații (Modulul I)Fundamentarea cunostintelor si a procedeelor moderne de inginerie, necesare realizarii lucrarilor de hidroamelioratii cu functionare rentabila, in conditii de protectie a mediului.
Se urmareste formarea specialistilor care sa actioneze in fazele de proiectare, executie, exploatare si reabilitare-modernizare, astfel incat sa asigure dezvoltarea agriculturii durabile pe teritoriul Romaniei.

Tehnologia informației (Modulul II)

– Dobandirea notiunilor de baza din programare, cu exemplificare in limbajul C.
– Dobandirea unei imagini de ansamblu asupra domeniului informaticii
– Crearea unei imagini asupra paradigmelor de programare si a specificului programarii structurate
– Proiectarea si implementarea programelor in limbaj C
– Testarea si depanare a programelor
– Insusirea unui stil de programare corect
Teledetecție și riscuri atmosferice (Modulul II)Prezentarea notiunilor generale, insusirea cunostintelor elementare privind tehnologiile de teledetectie si familiarizarea cu programele specializate de procesare a imaginilor provenite de la satelitii de observare a Terrei, cu referire speciala la senzorii meteorologici.
– Prezentarea metodelor de interpretare a seriilor de imaginilor satelitare.
– Prezentarea metodelor de procesare a imaginilor satelitare.
– Prezentarea aplicatiilor pentru studiul atmosferei care pot fi dezvoltate folosind tehnologiile de teledetectie.

Politici și legislație de mediu (Modulul III)

Intelegerea institutiilor caracteristice Politicilor de mediului in corelare cu dispozitiile conferintelor internationale, cu declaratiile internationale in domeniu. Aprecierea legislatiei interne in raport cu procesul de integrare europeana.
Interpretarea spetelor prin aprecierea principiilor aplicabile in dreptul mediului intern si international
Cultură, civilizație și instituții europene (Modulul III)– Scop informational, prezentarea conceptelor de baza, familiarizarea studentilor cu legislatia, cerintele politicilor europene si modalitati de dezvoltare la nivel national
– Disciplina isi propune insusirea elementelor de baza referitoare la cultura si civilizatia europeana, institutiile si organismele europene, politicile europene de dezvoltare, legislatia europeana, organismele europene de mediu si instrumente financiare de dezvoltare.
DENUMIREOBIECTIV GENERAL
EnglezăDezvoltarea limbajului tehnic de specialitate, precum si insusirea unor notiuni detaliate privind gramatica si lexicul limbii engleze, avandu-se in vedere dezvoltarea aptitudinilor de comunicare orala si scrisa.
– Intelegerea diferentelor dintre engleza generala de comunicare si engleza tehnica; Insusirea si aplicarea regulilor utilizate in engleza tehnica;
– Asimilarea si utilizarea competenta a vocabularului de specialitate din domeniul stiintific;
– Familiarizarea cu terminologia tehnica referitoare la materiale de constructii, precum si la aparatura, echipamentele si instrumentele specifice activitatilor ingineresti;
– Insusirea si utilizarea unor tehnici de comunicare eficienta in domeniul ingineresc.
FrancezăAsigurarea transferului de cunostinte si abilitati necesare pentru intretinerea unei conversatii in limba franceza, astfel incit absolventii sa poata completa pregatirea lor profesionala cu cunostinte de limba franceza, iar in cazul propriilor afaceri sa stie cum sa incheie parteneriate cu firme franceze.
In ceea ce priveste gramatica se face o recapitulare a notiunilor de morfologie si sintaxa prin lectii de sinteza, fiind de asemenea predate structuri specifice limbajului tehnic de specialitate.
Germană– Formarea si dezvoltarea capacitatilor de a intelege si a produce diverse tipuri de structuri si texte, integrand abilitatile de ascultare, citire, vorbire si scriere in limba germana, cu asimilarea vocabularului uzual de baza si integrarea lui in diverse situatii conversationale;
– Insusirea aplicativa a notiunilor gramaticale de baza; Formarea si dezvoltarea aptitudinilor de comunicare scrisa si orala in limba germana;
– Dobandirea terminologiei de specialitate si a gradelor de formalitate folosite in comunicarea scrisa si orala; Adoptarea unui discurs scris sau oral adecvat fiecarei situatii de comunicare nationala si internationala.
Italiană 
Spaniolă 
Antreprenoriat– Capacitatea de a selecta continutul informational al disciplinei in concordanta cu cunostintele corespunzatoare disciplinelor studiate anterior.
– Capacitatea de gandire critica si creativa in domeniul antreprenorialului .
– Capacitatea de a asigura concordanta cunostintelor de specialitate predate, cu cerintele procesului de cunoastere in antreprenoriat
– Utilizarea adecvata de criterii si metode standard pentru aprecierea procesului antreprenorial
Familiarizarea cu rolurile si activitatile specifice muncii in echipa si distribuirea de sarcini pentru nivelurile subordonate. Constientizarea nevoii de formare continua